|
|
|
|
Οδήγηση με μοτοσυκλέτα
|
 |
Η μοτοσυκλέτα μπορεί να προσφέρει ταχύτητα, ευελιξία και ελευθερία στο δρόμο αλλά εγκυμονεί και πολλούς περισσότερους κινδύνους για την σωματική ακεραιότητα του οδηγού και των αναβατών από το αυτοκίνητο. Η τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας και η σωστή οδική συμπεριφορά μπορούν να εξασφαλίσουν την ασφάλεια του. Ασφαλώς η οδική ασφάλεια του μοτοσυκλετιστή προϋποθέτει ότι έχει πάντα υπόψη του και τα παρακάτω : |
|
- Οπτική επαφή. Ποτέ δεν πρέπει να έχουμε ως δεδομένο ότι μας έχουν δει οι άλλοι οδηγοί. Πάντα πρέπει να προσπαθούμε να έχουμε οπτική επαφή με τα μάτια των άλλων οδηγών, οι οποίοι μπορεί να μας κλείσουν τον δρόμο.
-
Πρόβλεψη. Οι παλιοί λέγαν ο σωστός οδηγός δεν βλέπει προβλέπει. Προσπαθούμε να προβλέψουμε τι θα κάνουν τα άλλα οχήματα και οι πεζοί. Ακόμα και όταν οι άλλοι χρήστες μας έχουν δει, πολλές φορές κρίνουν λάθος την απόσταση και την ταχύτητά μας. Δεν πρέπει να βασιζόμαστε στους άλλους οδηγούς.
-
Προσέχουμε για οχήματα που αλλάζουν απότομα την διεύθυνση της επειδή μπορεί να μας παρασύρουν και να μας χτυπήσουν. Αυτή είναι η πιο συχνή αυτία που οδηγεί σε ατυχήματα με δικυκλιστές.
-
Ελέγχουμε καλά πίσω μας όταν στρίβουμε αριστερά σε δρόμους με μεγάλες ταχύτητες. Ελέγχουμε τους καθρέπτες μας και γυρνάμε αριστερά πίσω απ’ τον ώμο μας το κεφάλι μας ώστε να βεβαιωθούμε ότι τα άλλα οχήματα έχουν αφήσει αρκετή απόσταση από εμάς. Μετά το γύρισμα του κεφαλιού προς τη μεριά που θέλουμε να στρίψουμε, πετυχαίνουμε 2 πράγματα : α) Eξαλείφουμε την νεκρή γωνία των καθρεπτών που είναι μία περιοχή που δεν φαίνεται μέσα από τους καθρέπτες μας και β) Δείχνουμε στους άλλους την πρόθεση μας για ελιγμό.
-
Ελέγχουμε αν το οδόστρωμα είναι επικίνδυνο, δηλαδή αν είναι βρεγμένο, αν έχει λάδια, σκόνη, χαλίκια, άσπρες διαγραμμίσεις που γλιστράνε γραμμές τραίνων ή τραμ, λακκούβες και γλιστερό οδόστρωμα.
-
Πηγαίνουμε αργά στις επικίνδυνες στροφές γιατί μπορεί να μην κάνουμε σωστή εκτίμηση της στροφής και να είναι πιο κλειστή από ότι νομίζουμε έτσι ώστε να μπούμε στο αντίθετο ρεύμα με τραγικές συνέπειες.
|
|
- Επιλέγουμε σωστό και καλό κράνος εγκεκριμένο τύπου που να τηρεί τις προδιαγραφές ασφαλείας και δεν τσιγκουνευόμαστε διότι είναι το πιο σημαντικό στοιχείο παθητικής ασφάλειας που θα μας προστατέψει σε περίπτωση πτώσης ή σύγκρουσης. Δεν φοράμε το κράνος επειδή το λέει ο νόμος αλλά επειδή προστατεύει το κεφάλι κατά 70% και από βέβαιους θανάτους 30%. Πάντα αγοράζουμε καινούργιο και όχι μεταχειρισμένο.
- Φοράμε προστατευτικά ρούχα ειδικά σχεδιασμένα για οδήγηση δίτροχων οχημάτων καθώς και παπούτσια που να καλύπτουν τους αστραγάλους. Μπορεί να μας προστατεύσουν σε πιθανή πτώση, στις δύσκολες καιρικές συνθήκες καθώς από έντομα. Μας κρατάνε ζεστούς και στεγνούς και μας βοηθάνε να είμαστε σε επαγρύπνηση.
- Προστατεύουμε το πρόσωπο μας και τα μάτια μας από τον αέρα, έντομα και την σκόνη με ένα κράνος που καλύπτει όλο μας το πρόσωπο (full face).
- Προσπαθούμε να είμαστε ορατοί με φωτεινά ρούχα που έχουν ανακλαστικά στοιχεία. Διαλέγουμε άσπρο ή πολύχρωμο κράνος, έχουμε πάντα αναμμένα τα διασταυρώσεως (μεσαία φώτα) και οδηγάμε σε τέτοια θέση στην λωρίδα μας ώστε οι άλλοι να μας βλέπουν εύκολα.
|
 |
|
|
|
stylidis.gr
Η εργασία εκτελείται...
|
|
|